José A. Pla Ros, regidor del Grup Municipal del Bloc a l’Ajuntament d’Ontinyent, presenta al Ple de l’ajuntament la següent:

PROPOSICIÓ

El Grup Municipal del Bloc a l’Ajuntament d’Ontinyent considera que la censura practicada per la Presidència de la Diputació de València en retirar diverses fotografies de l’exposició Fragments d’un Any que, organitzada per la Unió de Periodistes Valencians, se celebrava al Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat, constituïx un acte completament rebutjable.

Resulta totalment impropi d’una societat democràtica com la valenciana la pervivència de tics de caràcter autoritari que comporten actes de censura i de limitació de la llibertat d’expressió com el que abordem.

És per això que presente la següent:

PROPOSTA D’ACORD

Que l’Ajuntament d’Ontinyent:

1.- Manifeste el seu rebuig a l’acte de censura que la retirada de les fotografies suposa.

2.- Done suport a la decisió de la Unió de Periodistes Valencians de retirar la totalitat de l’exposició Fragments d’un Any com a mostra de protesta per la censura practicada per la Presidència de la Diputació de València.

3.- Demane al President de la Diputació la rectificació d’un acte de censura d’estes característiques, impropi d’una societat democràtica com la nostra.

4.- Oferisca una sala on poder exposar la mostra completa.

5.- Trasllade l’acord adoptat a la Presidència de la Diputació de València i a la Unió de Periodistes Valencians.

Ontinyent, 9 de març de 2010.

José A. Pla Ros.