La situació sociopolítica a Ontinyent es difícil, per un costat la crisi ens està afectant de forma molt important i especialment en la destrucció de llocs de treball, per altre, el govern municipal ha estat incapaç d’afrontar aquesta situació i liderar polítiques de promoció d’activitat i el que és mes greu, ha estat incapaç d’escoltar propostes que tant el BLOC com altres grups i organitzacions han possat damunt la taula. Sense comptar amb les voltes que han fet seues les nostres propostes del passat, denegades al seu moment per portar l’etiqueta del BLOC i tanmateix reconvertides amb la seua marca actualment, confirmant el seu valor per Ontinyent.

La gestió que el govern municipal realitza de la participació ciutadana, de la gestió informativa i de la relació amb la societat civil; és realment preocupant per la degradació democràtica que dia a dia estem veient. El cas del Consell de la Joventut no es una excepció, més be una constant.

La decepció es el sentiment generalitzat que el govern municipal del Partit Popular provoca a la ciutadania, fins i tot entre els seus votants.

Davant aquesta situació entenem la nostra obligació continuar amb el treball seriós que estem realitzant, anant als Plens, aportar propostes, recolzar propostes i dir NO quant cal dir NO. (El nostre No a les inversions a realitzar al segon “pla E” són un bon exemple).

Altres opten per votar que SI a gairebé tot, accepten delegacions del govern municipal, no participen a les mobilitzacions que col·lectius de joves i aturats convoquen i aposten per NO anar al PLE auto proclamant-se portaveus del malestar generalitzat. Eixa no és l’ alternativa que Ontinyent necessita.