L’ Honorable Sr. D. VICENTE RAMBLA, Vicepresident primer del govern valencià i Conseller d’Industria/Comerç visita Ontinyent.

Opció a) La història impossible:

El divendres 12 de Març el gabinet d’alcaldia ens donava la bona nova, el Vicepresident del Govern Valencià visitaria Ontinyent el dilluns 15 de Març.

Per fi, un màxim representant de la Generalitat Valenciana visitava Ontinyent oficialment i fins i tot visitaria l’ajuntament. No es tracta del President però donada la situació de fugida permanent d’aquest, gairebé es tracta del màxim representant del Govern Valencià en terres valencianes.

El dilluns serà un gran dia per a Ontinyent, per fi la Generalitat complirà les seus promeses, assumirà com a pròpies les constants reivindicacions del govern municipal, reivindicacions plenament consensuades amb la resta de partits i organitzacions socials d’Ontinyent, per fi entendran que Ontinyent en aquestos moments necessita d’un esforç inversor que fins el moment no ha tingut, per superar la difícil situació econòmica en la que estem ficats.

Amb tota probabilitat el Vicepresident es reunirà amb els portaveus dels grups municipals ens informarà amb dades concretes de l’inici de les obres del Hospital, del Pont de Sant Vicent, del desdoblament de la ronda,…; dels serveis ampliats que oferirà l’hospital,….; així mateix ens informarà de l’inici inmediat de les obres contemplades al Pla Confiança de la Generalitat.

Igualment el Vicepresident es reunirà amb els representants del món socioeconòmic per analitzar conjuntament la situació i proposar solucions concretes, es signarà el primer gran pacte pel desenvolupament econòmic d’Ontinyent i es comprometran diners als pressupostos de la Generalitat, igualment s’informarà del pla estratègic territorial de la Generalitat i la gran aposta pel desenvolupament de les comarques d’interior i en concret de poblacions intermitges com Ontinyent.

En resum un gran dia per a Ontinyent, del que sens dubte ens alegrem i ens confirma la importància del consens social i polític que el govern municipal ha sabut configurar i liderar, un consens que ha aconseguit sumar esforços en la mateixa direcció, un consens que ha posat per davant l’interès general d’Ontinyent, deixant els interessos partidistes i personals al calaix.

Opció b) La crua realitat:

Però no es eixa la realitat en la que ens ha tocat viure. En primer lloc el Sr. Rambla tant sols ha vingut a figurar a una foto al voltant del dia del consum (sembla que també es conseller de consum), no ha parlat ni de l’hospital, ni del Pont de Sant Vicent, ni de cap inversió de la generalitat a Ontinyent… per suposat tampoc s’ha parlat seriosament de la situació econòmica, tant sols una foto més i poc més… no hi ha cap pla, cap proposta ni municipal ni de la generalitat de com afrontar aquesta situació. I el que és més greu, el govern municipal continua posant per davant l’interès partidista i particular, sense buscar consens, ni acords, i sense reclamar a la Generalitat el que Ontinyent necessita en aquestos moments.

Benvingut Mister Rambla…. altra foto, més del mateix, altra oportunitat desaprofitada.