El Grup polític comarcal de Compromís (BLOC-Iniciativa-Verds) a la Mancomunitat de la Vall d’Albaida ha manifestat hui a la sessió de constitució de l’entitat la seua predisposició per “continuar centrant-se en l’aconseguiment de les velles reivindicacions, però també per saber solucionar els problemes i donar eixida a les necessitats dels nostres municipis. Ara més que mai, haurem de mancomunar serveis per poder oferir a la ciutadania de la comarca el major ventall de prestacions amb el menor cost possible. Eixe ha de ser el repte d’esta legislatura”.

Per al portaveu de Compromís a la Mancomunitat, Julià Engo (secretari comarcal del BLOC) “la nostra entitat presta tota classe de serveis, des d’arxius fins a recollida de residus. Tots els pobles tenim serveis mancomunats, i el més important és que volem seguir tenint-los, perquè els pobles menuts, com ho són la majoria dels 34 que conformen la Vall d’Albaida, ens necessitem els uns als altres. I ací a la Mancomunitat trobem resposta a multitud d’inquietuds i necessitats, per açò més que necessària, és imprescindible”.

Julià Engo també ha demanat que la Mancomunitat “eixe de ser una cosa voluntarista i es convertisca en una administració propera a la seua realitat social. Que deixe de ser una entitat sense capacitat de decisió i es transforme en un veritable fòrum de participació ciutadana. Hem d’avançar cap a la simplificació i cooperació entre les administracions per a millorar els serveis a la ciutadania i la simplificació i abaratiment dels costos administratius. Cal suprimir la divisió provincial i transferir les competències de les diputacions a la Generalitat i a les administracions locals”.

El portaveu de Compromís a la Mancomunitat ha recordat les demandes de la societat de la Vall i espera que “la comarca deixe de queixar-se i puga assumir i participar d’afers tant importants com l’hospital comarcal (que resulta ser que no és cap de luxe sinó una necessitat), que siguem capaços de promocionar transports eficients i respectuosos amb l’entorn com el tren, que promocione econòmicament la nostra indústria, el comerç o el turisme d’interior, que siga capaç de gestionar el seu propi pla de minimització de residus, que ajude a integrar social i laboralment els usuaris del Projecte Trèvol, que l’agricultura siga una opció de futur, i moltes coses més que portem anys demanant”.

A l’hora de la votació de la presidència Compromís no ha recolzat cap candidat ja que ni el PP ni el PSOE els han proposat cap “programa de govern i d’algunes coses ens hem assabentat per la premsa, per la qual cosa suposem que no ens necessiten. I no és d’estranyar perquè la passada legislatura el PSOE ja va votar a Filiberto Tortosa (PP) com a president, i el PPSOE ja va modificar l’estatut valencià i no van reconèixer les comarques. Quan els interessa s’ho arreglen entre ells i a la resta ens ignoren”.