Permanent de BLOC a la Vall d'AlbaidaAquest dissabte 3 de novembre ha tingut lloc a Salem el VI Congrés Comarcal del Bloc Nacionalista Valencià de la Vall d’Albaida. S’ha escollit la nova executiva per als propers 3 anys així com els representants de la comarca al Consell Nacional del BLOC.

El congrés ha començat vora les 11 del matí amb l’informe del fins ara Secretari Comarcal, Julià Engo, el qual ha valorat molt positivament l’evolució de la comarca en els darrers tres anys. Ha destacat els bons resultats electorals del BLOC en la comarca a les passades eleccions locals del 2011, comptant amb 27 regidors i 3 alcaldies. Aquests resultats històrics, segons Engo, han sigut fruit del creixement organitzatiu del partit, amb una oferta política que ja arriba al 70% de la població de la Vall d’Albaida. També s’ha felicitat per el rellançament del projecte del Bloc Jove així com per l’augment dels militants en la comarca. L’informe ha rebut el vot favorable de tots els militants del Congrés.

Posteriorment s’ha procedit a l’elecció de la nova executiva que dirigirà el partit a nivell comarcal durant els propers 3 anys. S’ha presentat una única candidatura, liderada per l’ontinyentí Vicent Xavier Vila, que ha rebut el suport unànime dels militants. El nou secretari comarcal ha donat les gràcies a Julià Engo per la feina realitzada aquests darrers anys i s’ha marcat com a objectius continuar la implantació en nous municipis i dinamitzar l’activitat de la comarca.

Els altres membres que han sigut escollits per a formar part de la nova executiva són: Lucia Company per a la Secretaria de Finances, Joan Gilabert per a la Secretaria d’Organització, Aina Benavent per a la Secretaria d’Implantació i Acció Electoral, Francesc Satorres per a la Secretaria de Política Municipal, Julià Engo per a la Secretaria de Comunicació, i Paloma Alberola com a Vocal.

En la mateixa votació també s’han escollit els quatre militants que representaran a la Vall d’Albaida en el Consell Nacional del BLOC. Sent elegits Ruth Martínez, Lluís Calatayud, Vicent Herrero i Rafael Benavent.

Per últim, el ple del Congrés també ha aprovat una resolució per a donar suport al col·lectiu “No al Macroabocador” de Llanera, i ha convidat a tots els militants i simpatitzants assistir a la manifestació convocada en Xàtiva per al proper dissabte 10 de Novembre.