El pròxim dissabte 26 de gener els afiliats del BLOC Nacionalista Valencià, Iniciativa del Poble Valencià, Els Verds i els adherits independents es reuniran al saló d’actes de la UNED a Ontinyent per celebrar el Congrés constituent de la Coalició Compromís a la Vall d’Albaida i triar l’executiva comarcal de Compromís.

Compromís és el projecte que uneix BLOC, Iniciativa, Verds-EE i independents adherits a la coalició dins d’una estructura política més àmplia i oberta a la ciutadania, d’esta forma es consolida a la nostra comarca posicionant-se com l’opció necessària davant de les polítiques destructives del benestar de PP i PSOE. Cal destacar també la importància d’esta cooperativa que suma els seus esforços per ser la veu de tots els ciutadans i ciutadanes de la Vall d’Albaida“, afirma Vicent Xavier Vila, secretari comarcal del BLOC.

El Congrés començarà a les 11h amb l’acreditació dels congressistes. A continuació hi haurà una presentació de Compromís (basat en el document “Més Compromís”) i la significació de la constitució de l’assemblea comarcal a càrrec dels responsables nacionals d’Organització de la Coalició Compromís. Tot seguit es farà la presentació d’una proposta de persones per configurar l’executiva basada en el consens.

Dins del congrés, i com a propostes de resolució, es donarà suport al paper de les mancomunitat, front a la reforma de bases que PP-PSOE estan negociant. En paraules de Vicent Xavier Vila, “no toquen les diputacions, ni els senats i sols s’atreveixen amb les administracions locals”. El ponent de la proposta serà Joan Gilabert, membre del BLOC a Ontinyent. Fran Quesada, regidor d’Ontinyent i dirigent dels Verds, farà una proposta per a donar suport a la Plataforma en contra del Consorci i a favor de gestionar els nostres propis residus.

Elegida la nova executiva de compromís, i com a cloenda, intervindran Juan Ponce, Diputat de Compromís a les Corts Valencianes i de Joan Baldoví, Diputat de Compromís al Congrés dels Diputats de Madrid.