Davant l’anunci de el Consell de Ministres que declarava a la línia de tren “de obligado servicio público” COMPROMIS sospita que només siga una cortina de fum.

COMPROMIS, mitjançant el secretari comarcal de Bloc-Compromis, Vicent Xavier Vila, ha declarat que:“encara que aparentment és una bona notícia el fet de que la línia siga declarada d’obligat servei públic per part del Consell de Ministres, no hem de baixar la guàrdia i cal seguir lluitant, tant des de les institucions com al carrer com hem fet des de COMPROMIS fins ara”.

Donada la lamentable història recent de la nostra línia de tren, Compromís pensa que: “pot ser, només és un globus sonda per a desmovilitzar a la ciutadania i als partits polítics que hem estat en la lluita ”

Afegia Vila: “S’ha demostrat que la pressió de la plataforma cívica SALVEM EL TREN ha aconseguit que el Consell de Ministres aprovara una relació de serveis ferroviaris que queden subjectes a obligació de servei públic, entre els quals s’ha inclòs els corresponents a València-Xàtiva-Alcoi”.

Foment es va comprometre l’octubre al manteniment del tren i va consignar 100.000€. A pesar de que Foment dotara la línia amb 100.000€ el passat més d’octubre, la decisió assegura el servei, però no assegura que siga mitjançant el tren i podria ser amb l’autobús.

Compromís ha advertit que el que s’ha aprovat és un pla de racionalització de la despesa en què s’està garantint el servei de comunicació entre ciutats però no el mitjà de transport.

El Ministeri de Foment i la Conselleria d’Infraestructures tenen pendent d’executar els 60 milions d’inversió a què es van comprometre al “protocol per modernitzar la línia ferroviària Xàtiva-Alcoi”, subscrit el 15 de juliol de 2009. Adif assegura que ha invertit 3.900.000 des de 2005 i la Conselleria d’Infraestructures executa la nova estació d’Albaida, a la qual acaba de retirar 398.930 euros de pressupost dels 735.720 euros que tenia assignats en els Fons de Compensació Interterritorial que paga l’Estat .