Respecte de l’aprovació del préstec per al pagament de proveïdors per part de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida , Compromís vol recordar que si no es pagara al proveïdors de l’entitat comarcal amb el préstec esmentat , el Govern de l’Estat procediria d’ immediat a intervenir les aportacions dineràries periòdiques que realitza als Ajuntaments de la comarca i en definitiva, aquestos deutes acabarien pagant-los directament tots i cadascun dels ciutadans de la comarca que veurien, necessàriament reduïts, els serveis que els presten els Ajuntaments.

Compromís creu que el Partit Popular de la Vall d’Albaida s’ha comportat de manera absolutament irresponsable en convocar un Plenari Extraordinari l’últim dia de termini per a aprovar la concertació de l’esmentat préstec  i no aconseguir ni tan sols, que els seus Consellers acudiren  a votar a favor de la proposta, el PP de la comarca està fortament fracturat i açò comença a repercutir a les institucions que gestionen, entre elles, la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida.

Compromís té clar que no pot permetre que es posen en perill ni les hisendes dels nostres Ajuntaments ni els serveis que els Ajuntaments presten al seues veïns.

Compromís té la responsabilitat de vetlar pels interessos de tots i cadascun dels ciutadans de la Vall d’Albaida, a més , entén que la Mancomunitat de Municipis no pot ser un camp de batalla on els polítics lliuren les seues “batalletes locals” .

El vot favorable de Compromís és per responsabilitat, el vot irreflexiu i en contra realitzat per altres formacions polítiques, algunes que fins i tot pertanyen a la Junta de Govern, només respon a interessos electorals d’un partit que, per exemple, recolza governs de dretes a Llutxent o que, quan convé, fa la pinça amb el PP al govern progressista d’Ontinyent.