Coincidint amb la visita de la consellera, la regidora Lucia Company li ha entregat una carta en mà on convida a Català “a fer una visita pels centres escolars per fer-li saber el mal estat de les infraestructures per culpa de les reiterades retallades” La regidora d’educació d’Albaida, Lucia Company, junt amb la presidenta de l’AMPA del CEIP Elias Tormo, Imma Tormo, han aprofitat la visita de la consellera d’educació per posar-li de manifest la greu situació que està vivint els centres educatius d’Albaida. Company, li ha fet entrega a la consellera una carta on li demana que “visite els centres escolars del poble per què siga sabedora dels inconvenients que pateixen els escolars d’Albaida per falta d’infraestructura”, a més, “per fer-li saber el malestar que hi ha a les comunitats educatives per les reiterades retallades i que ha fet sobretot” la conselleria d’educació “en l’educació pública, que afecten, tant a docents, alumnes, com als centres educatius”. Si més no, Company, reitera el compromís que va deixar l’anterior conseller de Cultura, Alejandro Font de Mora, en una visita a les escoles d’Albaida, on “va presentar a mares i pares el projecte del nou edifici per al CEIP Elias Tormo i que a dia d’avui encara no s’ha produït cap obra”, critica Company en la carta. La presidenta de l’AMPA del CEIP Elias Tormo, Imma Tormo, explica que són “associacions compromeses amb l’educació dels seus fills i també com a formadores de pares” destacant així la tasca important que porten a terme. Per això els preocupa el “mal estat d’alguns edificis escolars, ja que són vells” i si continuen les retallades, ”s’anirà empitjorant la situació de les mateixes”. Per al seua banda, la consellera Català s’ha compromès a “tornar a Albaida per visitar les escoles públiques” i a tindre en compte les demandes que li han presentat. Albaida, 3 d’agost de 2013