La formació jove remarca que el seu il·lusionant creixement contrasta amb la decadència d’un “PPSOE” que ompli les llistes amb “cuneros”

Joves amb Compromís per la Vall d’Albaida ha celebrat hui en un comunicat de premsa la seua “alegria perquè el projecte de Compromís creix de manera imparable a la comarca”, tal i com, segons comentaven, demostra la proliferació de noves candidatures que s’afegeixen a les que ja es van presentar al 2011. Així, a pobles com Benigànim, Fontanars dels Alforins, la Pobla del Duc o Castelló de Rugat, la ciutadania podrà votar candidatures municipals de Compromís en les properes eleccions del 24 de maig a ajuntaments i Generalitat. Aquesta situació, confirma, en paraules dels joves, “que la nostra cooperativa política segueix sumant des de la base, demostrant que una nova manera de fer política és possible. En positiu, centrada en les persones i arrelada al nostre territori”.

A més, assenyalaven que “les candidatures de Compromís en quinze localitats on viu al voltant del 85% de la població de la Vall d’Albaida, seran plenes de gent jove dels nostres pobles, persones il·lusionades i amb valentia per canviar la crua realitat a la que ens han abocat les polítiques del bipartidisme centralista”.

Algunes de les persones joves que formaran part de les llistes valencianistes d’esquerres als seus respectius pobles seran el candidat a l’Alcaldia de Benigànim Joan Sanchis, Tatiana López, Ricard Garcia, Mª Carmen Alabort, Ferran Llario, Vicent Murillo i Celia Burgos. També la candidata a l’Alcaldia de Quatretonda, Aina Benavent, el número tres, Sergi Oltra, Joanjo Oltra, Clara Climent, Neus Garcia, Salva Granchel o Llorenç Benavent.

A Fontanars, col·lectiu de nova creació, hi aniran Sergio Bordera i Aida Calabuig. El també nou col·lectiu de Castelló de Rugat, comptarà amb els  joves Francesc Montell, Isa Camarena i Damiàn Martínez. També el nou i nombrós col·lectiu de La Pobla del Duc compta amb gran presència jove a la seua llista amb Vanessa Pucheta, Gal·la Gironés, Isabel Martínez, Tamara Tormo i David Mollà.

Al poble de Salem, els joves Miguel Montagud, Ignacio Guerola, Ivan Ferri i Abel Ramon Ochoa. A Agullent, poble on Compromís aspira a revalidar l’àmplia majoria de la que compta, els joves compromesos són Victor Cerdà, David Albert, Bea Albert, Llúcia Roig, Maria Mora i Marisol Fernández. A Albaida hi seran presents Alejandro Quilis i Joan Urenya. A Bocairent, Víctor Vañó, a El Palomar, Bea Climent, i a Benicolet, Núria Torregrossa i Llorenç Gregori. A la ciutat de L’Olleria, Vicent Pons, Àngel Cano, Pep Gramage i Rosa Paula. I a Ontinyent, capital de la Vall d’Albaida, Elvira Tortosa, Robert Penadés, Nicolau Calabuig i Josep Sanchis.

Aquesta joventut a les llistes de Compromís posa de manifest que “la implicació dels i les joves en la política dels nostres municipis és fonamental per enriquir la democràcia i la vida dels nostres pobles”. Fet que contrasta radicalment, segons explicaven, amb “les vergonyoses llistes del PP i del PSOE a molts pobles de la Vall d’Albaida”, on denunciaven que “els ‘cuneros’, candidats que són presentats pels seus respectius partits en un poble distint al seu, són la tònica dominant. Per la qual cosa, aquestes persones no coneixen la realitat diària dels veïns i veïnes i les seues necessitats”. I sentenciaven afirmant que “del PP ens podíem esperar estes actituds caciquils pròpies d’altres temps, però ens costa entendre que el PSOE faça llistes fantasma als pobles on Compromís té equips de gent del poble disposada a fer possible el canvi valencià”.