El jove ontinyentí Nicolau Calabuig, elegit nou portaveu comarcal.

Després de les eleccions valencianes en les quals la coalició valencianista ha aconseguit el millor resultat de la història tant a nivell municipal com autonòmic, la formació ha decidit renovar la seua estructura a la comarca per tal d’afrontar amb força el canvi encetat a tot el País. En eixe sentit, el creixement de Compromís a la Vall d’Albaida ha estat exponencial, ja que va ser la força guanyadora de les eleccions autonòmiques a la comarca. A més, la coalició compta amb huit alcaldies (l’Olleria, Albaida, Agullent, Fontanars, Quatretonda, Otos, Benicolet, Salem) i fins a 53 regidors valldalbaidins.

La nova executiva, elegida per unanimitat, ha estat escollida atenent a criteris de pluralitat de sensibilitats, capacitats i voluntat a l’hora d’assumir responsabilitats de treball en cadascuna de les àrees. D’aquesta manera, a falta del nomenament del representant dels alcaldes i dels Joves (membres nats de l’Executiva), la nova estructura quedaria de la següent manera:

PORTAVEU: Nicolau Calabuig
-ORGANITZACIÓ: Glòria Micó, Lídia Chàfer
-FINANCES: Xavi Sarrió (suplent, José Luis Collado)
-IMPLANTACIÓ I DINAMITZACIÓ: Ruth Martínez, Lucia Company
-COMUNICACIÓ: Víctor Vanyó, J. M. Marco, Sílvia Ureña
-INSTITUCIONAL: Aina Benavent

Segons afirmava Calabuig, qui substituirà Joan Gilabert com a portaveu comarcal, “aquest nou equip agafa el relleu amb il·lusió per afrontar el repte de consolidar Compromís com la força política hegemònica a la nostra comarca”. I de la mateixa manera, aclaria quines seran les línies de treball a partir d’ara: “la nostra missió és donar suport als col·lectius locals i escoltar les seues necessitats, però sobretot marcar-nos com a objectiu fonamental que Compromís tinga presència a la totalitat de pobles de la nostra comarca, o almenys al major nombre possible”.

D’altra banda, destacava també la importància d’impulsar “una interlocució directa dels nostres alcaldes i alcaldesses, regidors i regidores amb les companyes del Consell de la Generalitat i del govern de la Diputació, per tal de defensar els interessos de la Vall d’Albaida en matèria de serveis i inversions necessàries per al nostre desenvolupament, així com fer respectar les reivindicacions comarcals pel tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, contra el Consorci de Residus i la planta d’animals morts”.