Aquest matí s’ha presentat en roda de premsa una campanya de conscienciació per reivindicar la necessitat d’un finançament autonòmic just per part de l’Estat. Segons han explicat la secretària comarcal de Joves amb Compromís per la Vall Albaida, Paloma Alberola, i el portaveu comarcal de Compromís, Nicolau Calabuig, “és inacceptable què el País Valencià siga l’única comunitat pobra que paga a les riques any rere any. Des de Compromís defensem els interessos valencians, i treballem perquè aquesta injustícia acabe definitivament”.

Roda Premsa - Presentació Campanya Comarcal

En termes generals, l’àmbit d’actuació de la campanya seran les xarxes socials, a través de les quals es difondran les dades de l’impacte de l’infrafinançament a la comarca. Tal i com remarcaven, “aquest ha de ser el debat central en la política valenciana, ja que afecta de manera directa a la vida diària de les persones. És una qüestió cabdal, lluny de batalles simbòliques i altres paranys.” La campanya es basa tant en les dades de la comissió d’experts de les Corts Valencianes (nomenada per tots els partits polítics), així com en un informe elaborat per l’economista i regidor de Compromís a Benigànim, Joan Sanchis.

Des de la coalició valencianista han volgut fer palesa la urgència d’aquesta necessitat. “Si bé el nou Consell de la Generalitat ha iniciat el camí cap a la millora dels serveis públics, l’actual finançament que rebem de l’Estat sols permet el pagament del 85% de la sanitat i l’educació.” I afirmaven: “És una vergonya que les llistes d’espera dels hospitals valencians siguen les més llargues de l’Estat, i que tenint voluntat de solucionar el problema des de la Generalitat, el govern central ens prive dels recursos necessaris per fer-ho”. A més, “d’’aquesta manera resulta impossible fer polítiques d’impuls a l’economia productiva, infraestructures com la línia de tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi o de regeneració de la massa forestal”, segons denunciaven.

BANNER WEB 684

La campanya conclourà al mes de novembre amb una taula redona en què diverses personalitats debatran sobre aquesta qüestió central per a la vida de les persones: a l’acte participaran representants institucionals, experts en la temàtica i persones del món associatiu i empresarial. El debat girarà al voltant de les conseqüències que suposa per a la Vall d’Albaida el fet de deixar d’ingressar més de 20 milions en concepte de transferències i 51 milions en despesa pública cada any. Amb tot, l’objectiu final és encoratjar a la societat civil a sumar-se a la reivindicació “per una vida digna, un finançament just”, concloïen.