La candidatura valenciana de Compromís-Podem-És el moment s’ha bolcat amb la Vall d’Albaida amb la visita de tots els candidats al Senat i dels candidats més destacats al Congrés

El passat 24 de maig la Vall d’Albaida va ser clau en la consecució del canvi polític al nostre país. “La voluntat de canvi es va traduir en un resultat històric” afirmava el portaveu comarcal de Compromís, Nicolau Calabuig. Un resultat “en el què el valencianisme polític va guanyar per primera vegada unes eleccions a Ontinyent i a la nostra comarca. Un resultat que ha fet possible un govern, el del Pacte del Botànic, que està implementant mesures per rescatar persones però que necessita d’un finançament just per part de l’Estat per poder prendre mesures, dins de les competències que té la Generalitat, que transformen veritablement aquesta societat. I eixa 3partida es juga el 20D” afegia Calabuig. “I per això, Compromís i Podem hem decidit unir forces en la candidatura “És el moment” per fer possible al Congrés dels Diputats el primer grup parlamentari valencià, que done veu als problemes i reivindicacions del nostre poble.”

Durant la campanya han estat molts els càrrecs i personalitats que han visitat els pobles i ciutats de la Vall d’Albaida per traslladar el missatge de la candidatura Compromís-Podem-És El Moment. Una agenda ben intensa que es va encetar, a poques hores de donar inici la campanya, el dia 3 de desembre a Ontinyent amb l’acte Parla amb Joan Baldoví. El cap de llista de la candidatura va remarcar la importància d’aconseguir un grup parlamentaria valencià per garantir un futur digne per al nostre poble. En aquest acte, “Baldo” va estar acompanyat per Maria Josep Amigó, Vicepresidenta de la Diputació de València, la qual ha estat a la Vall en repetides ocasions des que va assumir el càrrec.

Enric Bataller, número 3 per València al Congrés, va estar dissabte dia 4 a Benigànim presentant la candidatura i explicant el principals punts del programa. També Xavier Rius, Diputat de CWP_20151204_20_06_52_Proultura a la Diputació de València, i Juan Ponce, Diputat a les Corts, van voler estar amb els companys i companyes dels nostres col·lectius locals, en una xarrada a la Pobla del Duc, seguida d’un sopar a Castelló de Rugat. L’agenda va seguir amb la mateixa intensitat també durant els dies festius, amb l’acte que va tindre lloc a Albaida el dimarts 8. Hi van participar Àngela Ballester, número 2 per València al Congrés, Dolors Pérez, número 2 per València al Senat, i Sandra Mínguez, Diputada a les Corts.

A l’equador de la campanya era el torn de Josep Lluís Albinyana, qui fou, durant l’etapa preautonòmica, el primer President del Consell del País Valencià, el qual participa de la candidatura encapçalant la llista per València alWP_20151204_19_47_14_Pro
Senat. En aquest acte celebrat al CEIP Lluís Vives d’Ontinyent, també van participar Ferran Martínez, número 3 per València al Senat, i Julià Àlvaro, Secretari Autonòmic de Medi Ambient i Canvi Climàtic de la Generalitat Valenciana. Tots tres van fer palesa la rellevància del moment històric que estem vivint els valencians i valencianes a nivel polític.

A més, el Diputat a les Corts Jordi Juan i el Diputat provincial Emili Altur van compartir un esmorzar dissabte 12 amb el col·lectiu de Quatretonda.

ACTE 1

Aquesta campanya coral i participativa va iniciar la seua recta final amb un acte dilluns passat a l’Olleria amb Josep Miquel Moya, Director General d’Esports de la Generalitat Valenciana, i Dolors Pérez i amb la visita dimarts de la candidata jove al Congrés, 12341028_1671641436382522_6175179889478328572_nmilitant de Verds Equo, Paula Espinosa.

Finalment, aquest dijous s’ha celebrat a Fontanars del Alforins l’últim acte de campanya de Compromís a la nostra comarca el qual ha comptat amb la participació d’Aitana Mas, Directora General de Transparència i Participació Ciutadana de la Generalitat Valenciana i els alcaldes d’Agullent i Fontanars, Jesús Pla i Julio Biosca.

El portaveu de Compromís per la Vall d’Albaida, Nicolau Calabuig, va voler manifestar la seua satisfacció per la implicació del col·lectiu comarcaatzl així com de tots els col·lectius locals en aquesta campanya. Ho va fer en l’acte de presentació del nou col
·lectiu local de Compromís a Atzeneta d’Albaida, que es va celebrar dissabte passat i en el qual va participar el President de les Corts Valencianes, Enric Morera. Calabuig va recordar que “els valencians i valencianes ens juguem molt en aquestes eleccions. Aconseguir un finançament just només serà possible amb una veu potent a Madrid i eixa veu volem que siga la de Joan Baldoví i el seu equip de atz2Compromís-Podem-És el moment”.

El punt i final de la campanya tindrà lloc aquesta vesprada a València, al Pavelló Font de Sant Lluís, en
un acte que serà històric, tant per afluència de gent com pels participants: Mónica Oltra, Joan Baldoví, Pablo Iglesias, Ada Colau, Iñigo Errejón, Àngela Ballester, Enric Morera, Antonio Montiel, Owen Jones i Joan Ribó, i presentat per Marta Sorlí i Rita Bosaho. Des de Compromís per la Vall d’Albaida s’ha fet una crida a la participació en l’acte més multitudinari de tota la campanya al País Valencià, i ja són centenars els veïns i veïnes de la comarca els que han reservat la seua entrada. Per als que no en tinguen, es podran aconseguir a partir de les 17 hores al mateix pavelló.