Al darrer congrés de les joventuts valencianistes celebrat a Carlet, Paloma Alberola, Cristina Biosca i Aina Benavent van ser escollides membres de diversos òrgans de decisió i control

El passat cap de setmana JovesPV-Compromís va celebrar el seu primer congrés, en el qual es decidia el futur de l’organització per als propers dos anys, “en un moment històric per al valencianisme socialment transformador que lluita per la sostenibilitat i la millora de la vida de les persones que viuen al nostre país”.

En el transcurs del mateix va tindre lloc l’elecció d’una nova coordinadora nacional per a les joventuts valencianistes, així com la representació d’estos als òrgans de decisió del BLOC i de Compromís. En eixe sentit, la Vall d’Albaida va aconseguir una gran presència, ja que l’ontinyentí Nicolau Calabuig, portaveu comarcal de Compromís, i l’ollerià Vicent Pons, van resultar escollits com a membres de la coordinadora nacional, en formar part de la candidatura Avancem, guanyadora amb el 62% del vot, front a la llista de Som País, amb el 38% dels sufragis.

coordinadora

A més, l’ontinyentina Paloma Alberola va resultar escollida com a representant de les joventuts al Consell General de Compromís, màxim òrgan de la coalició, l’alforinera Cristina Biosca fou triada membre de la Comissió de Transparència i Garanties, i la quatretondina Aina Benavent i també Vicent Pons foren escollits membres del Consell Nacional del BLOC.

D’esta manera, des del col·lectiu de JovesPV-Compromís de la Vall d’Albaida, la secretària comarcal Paloma Alberola ha volgut destacar “el gran reconeixement a la tasca dels joves compromesos de la Vall d’Albaida per part dels companys i companyes de tot el país, ja que som un dels col·lectius comarcals més nombrosos i dinàmics de tota l’organització”. Per tant, el pes polític de la comarca dins de Compromís va en augment, donats els resultats.

Així doncs, més de 200 joves es van aplegar a la localitat de Carlet, on els van acompanyar càrrecs públics tan diversos com l’alcaldessa de Carlet, Maria Josep Ortega, el diputat al Congrés Joan Baldoví, el secretari general del BLOC i President de les Corts Valencianes, Enric Morera, o l’olleriana Àgueda Micó, secretària d’Organització del BLOC, aspirant a la secretaria general del partit i propera a la llista guanyadora d’Avancem.