rutaEl proper divendres dia 7, dins de l’agenda cultural del 9 d’Octubre, des del col·lectiu comarcal de Joves PV – Compromís Vall d’Albaida s’ha organitzat una ruta històrica per l’Ontinyent de Jaume I, de la mà del jove historiador Àngel Cambra.

La ruta començarà a la Plaça Major d’Ontinyent a les 19.30 hores i acabarà a la Plaça Sant Domingo on tindrà lloc el sopar de lliurament del Premi Roure Valencià 2016 que enguany atorga Compromís per Ontinyent a l’Associació Més que Dones. Per al sopar cal inscriure’s prèviament.

La portaveu de JovesPV-Compromís Vall d’Albaida, Maria Mora, ha manifestat que “aquesta ruta històrica és una gran oportunitat per a conèixer el nostre passat i alhora gaudir d’una vesprada d’allò més cultural”.

Des de l’organització juvenil volen “animar a la ciutadania a participar en els actes programats a tot el país en commemoració del 9 d’Octubre, Dia Nacional Valencià, i en especial, encoratjar a tots els valencians i valencianes a participar en la Processó Cívica i la manifestació organitzada per la Comissió 9 d’Octubre amb el lema Un país per fer, un país per construir i així omplir els carrers de la nostra capital i demostrar que el poble valencià seguirà reivindicant allò que és just com per exemple un finançament i unes inversions adequades per al nostre territori així com la retirada dels recursos d’inconstitucionalitat per part del govern central contra el Dret Civil Valencià, el qual és un dels elements identitaris de la nació dels i les valencianes que afecta al dia a dia de les persones que viuen i treballen al nostre país.”

programa-9o-2016-jovespv