El cap de setmana del 21 al 23 de juliol es va celebrar un any més la Trobada Nacional d’Estiu de Joves PV – Compromís que enguany ha tingut lloc a la nostra comarca, a la Torreta del Marqués de Benigànim.

Una gran trobada plena de  formació,  diversió, compromís i  valencianisme que tenia per lema Viure és prendre partit! – TNE 2017 i en la que van haver formacions sobre les majories en la Mesa del Parlament amb Enric Morera i es van constituir unes pròpies corts on es va debatre sobre llibertats. També van haver reflexions sobre les utopies, debat sobre la precarietat juvenil, i formació sobre la construcció del discurs polític, entre altres activitats.

Diumenge, l’Assemblea Nacional de Joves del País Valencià – Compromís, es va posicionar en contra de la precarització laboral que fomenten les aplicacions mòbils d’economia col·laborativa com Deliveroo i Glovo.

Aquesta proposta, que emana de la Coordinadora Nacional de JovesPV, proposa una oposició frontal contra la precarització laboral que suposa el model de falsos autònoms que fomenten aquestes apps; l’inici d’una campanya de suport a la plataforma Riders x Derechos; i la col·laboració i contribució en la lluita obrera d’aquesta plataforma.

El portaveu nacional de Joves PV – Compromís, Víctor Medina, considera que “aquests models d’economia disfressats de modernitat no fan més que reproduir antigues pràctiques precàries que empobreixen les classes populars i, sobretot, els i les joves d’aquest país”.

L’Assemblea Nacional de Joves PV – Compromís, reunida a Benigànim el 23 de juliol, va aprovar per unanimitat la proposta que prèviament ja havia treballat el grup de Compromís Corts Valencianesamb la diputada jove d’aquesta organització, Marian Campello.