En aquesta pàgina podeu consultar tota la informació i totes les infografies de la campanya de Compromís per la Vall d’Albaida per un #FinançamentJust així com articles i investigacions que creiem que han de ser conegudes per totes i tots els valencians arran d’aquesta problemàtica.

BANNER SANITAT

Amb un ‪#‎finançamentjust‬ per part de l’Estat, els valencians i valencianes tindríem els recursos necessaris per fer una bona gestió de la sanitat pública i universal. Sense llistes d’espera infinites, deixant els professionals fer bé la seua feina, i oferint uns serveis de qualitat que ens permeten tindre una vida digna. Més informació:

eldiario.es La Comunitat Valenciana tiene la segunda peor sanidad de España (http://goo.gl/lokUF1) 08.09.2015

Diari ARA El País Valencià és la segona autonomia amb pitjors serveis sanitaris públics (http://goo.gl/vbQPHc) 08.09.2015

BANNER 2

La gravetat de la situació en termes de finançament es pot resumir en una dada: les transferències que rebem per part de l’Estat espanyol no arriben a cobrir la despesa en sanitat i educació. Per això, el poble valencià ha d’alçar la veu per reivindicar un ‪#‎FinançamentJust‬.

12088580_1069432009741382_6970449525383038076_n

La menor despesa de l’Estat en el País Valencià respecte la mitjana espanyola suposa 51 milions d’euros menys de despesa pública a la Vall d’Albaida cada any. Necessitem un #Finançamentjust i unes#inversionsjustes per poder reformar i dignificar la línia del tren Xàtiva-Alcoi; invertir i protegir el camp i boscos; millorar el consorci de residus; augmentar la qualitat en l’educació pública; plans de xoc contra la pobresa. I moltes altres mesures que augmentarien la qualitat de vida dels i les habitants de la nostra comarca.

12109057_1073071526044097_7907748695058858840_n

Des de Coalició Compromís fa molt de temps que venim explicant les conseqüències nefastes per al benestar dels valencians i valencianes que té l’injust infrafinançament que patim. Ho vam explicar de manera molt didàctica i vam fer una proposta per solucionar-ho de manera justa, podeu consultar-la ací:http://cer.compromis.net/

És essencial que, cada vegada més, la societat valenciana siga conscient de la importància d’aconseguir un #FinançamentJust; podeu veure-ho resumit en estes set xifres recollides pel eldiario.es:

12106907_1077813162236600_8919278261950516161_n

El camp valencià també paga les conseqüències de l’infrafinançament. Amb més recursos, tindríem més capacitat per fer front a les dificultats que atravessa el sector. Els milions d’euros que deixem d’ingressar cada any suposarien un impuls a la promoció de la innovació i la diversificació productiva en el sector.

El sòl agrari abandonat al País Valencià ha passat d’una xifra global de 136.606 hectàrees en 2002 a un total de 167.658 hectàrees en 2013. Una evolució negativa d’un 22,7%. Dada que contrasta amb l’augment de terres cultivades al conjunt de l’estat. Per això cal actuar i potenciar aquest sector que és font de riquesa econòmica, ambiental i paisatgística i a més, crea ocupació.

12122563_1079522842065632_1130344928405726488_n

Necessitem la reforma de la línia de ferrocarril Xàtiva-Ontinyent-Alcoi i la millora del servei urgentment.

Aquesta reforma no s’ha dut a terme per falta de voluntat política del PP i del PSOE. No és tolerable que, des de València, es tarde més temps en arribar a Ontinyent que a Madrid.

I més quan la reforma de la línia, que rebaixaria significativament el temps de trajecte, està pressupostada en 65 milions d’euros, l’equivalent a la construcció de 2 quilòmetres d’AVE.

Per unes infraestructures que vertebren les nostres comarques, necessitem un finançament just i unes inversions justes.

12118867_1083849801632936_2771180657606574221_n

Amb un #finançamentjust es podran fer més polítiques d’ocupació perquè cap jove se n’haja d’anar lluny de casa.

CARTELL ACTE

Divendres acabarem la campanya “Per una vida digna, un finançament just” amb un acte de cloenda amb l’analista financer i membre de la comissió d’experts sobre finançament de les Corts Valencianes Rafa Beneyto. L’acte tindrà lloc a les 19.30 h al Centre Sociocultural d’Atzeneta d’Albaida. Us esperem!

Consulta la nostra proposta detallada de Compromís per un #finançamentjust

NOTÍCIES

Compromís presenta la companya comarcal “Per una vida digna, un finançament just” 10-09-2015

Oltra no descarta convertir el 9 d’Octubre en una jornada de movilización para reivindicar una financiación justa – Valencia Plaza 09-09-2015