La 22a edició de l’Aplec del Benicadell va comptar amb la participació de la Vicepresidenta de la Diputació de València, Maria Josep Amigó, i la Secretària Autonòmica d’Hisenda de la Generalitat, Clara Ferrando

Com cada any des de fa vint-i-dos els valencianistes de la Vall d’Albaida han organitzat l’Aplec del Benicadell per celebrar el Dia Nacional Valencià en una jornada de reafirmació valencianista i estima per la comarca i el país.

Com sempre, el punt d’encontre a primera hora del matí va ser la Casa del Guarda de Beniatjar, lloc des d’on va començar la particular peregrinació anual amb la Senyera Gegant al muscle.

Després d’agafar forces amb l’esmorzar a la cava, la comitiva va coronar el cim del Benicadell desplegant la Senyera gegant de 135 m2 gaudint de les meravelloses vistes de les comarques centrals del País Valencià. Però si hi ha una cosa a destacar d’aquesta 22a edició de l’Aplec del Benicadell, a banda de la gran assistència tant a la pujada al cim com al dinar posterior, són les fotografies aèries que van fer des d’una avioneta just en el moment de coronar el cim amb la bandera.

En abaixar a la Casa del Guarda, va tindre lloc un acte polític amb discursos reivindicatius per part del portaveu comarcal Nicolau Calabuig, la coordinadora nacional del BLOC Àgueda Micó, la Vicepresidenta de la Diputació de València Maria Josep Amigó i la Secretària Autonòmica d’Hisenda de la Generalitat Valenciana, Clara Ferrando.

Nicolau Calabuig va intervindre amb paraules d’agraïment per als assistents “tant a la gent militant i simpatitzant de la comarca com a les companyes de la Diputació i la Generalitat que hui han volgut estar amb nosaltres, Maria Josep Amigó i Clara Ferrando. Això és un luxe, perquè els últims 20 anys han estat durs i resistir ha costat molta suor, com la pujada al cim del Benicadell. Però ara hem obert una etapa d’esperança per a les nostres vides i som un poble que comença a caminar”.

Per la seua banda, Àgueda Micó va felicitar els alcaldes, alcaldesses i demés càrrecs públics per la seua tasca i va incidir en que “cal aprofitar este moment històric per obrir-nos a la tota la gent de la societat valenciana que vol treballar per la justícia social des de la defensa dels nostres drets com a poble. Cal que ampliem la base del nostre projecte i seguim fent-lo créixer. Som la força política que ha retornat la il·lusió i la dignitat a moltes persones”.

Maria Josep Amigó, va voler remarcar “la gran comarca que és la Vall d’Albaida. Sou un exemple per a la gent que ens estimem este país i treballem per millorar la vida de la seua gent. Crec que estem en un bon moment, el millor que el valencianisme progressista hem viscut, però encara no hem arribat al cim de les nostres aspiracions de canvi polític i hem de continuar treballant. Hi ha esperança perquè la gent ens veu com l’opció que impulsa les polítiques de canvi i regeneració a favor de la majoria social, i tenim un gran futur per davant amb gent com vosaltres”.

Finalment, la Secretària Autonòmica d’Hisenda va fer palesa “la necessitat d’un finançament just per als cinc milions de valencians i valencianes, que garantisca la possibilitat de fer polítiques que amplien el benestar del poble valencià en el seu conjunt, especialment de les persones més vulnerables, així com el desenvolupament de polítiques a favor de l’economia productiva: xicotetes i mitjanes empreses, persones autònomes, etc. Amb sous dignes per als treballadors i treballadores. També necessitem recursos per seguir millorant la sanitat i l’educació, per una política per la sostenibilitat ambiental, la cultura i el patrimoni, etc. En definitiva, exigim més autonomia financera per poder desenvolupar la nostra autonomia política. Més autogovern és més benestar per als cinc milions de persones que vivim al País Valencià”.

Per acabar la jornada es va celebrar un multitudinari dinar de germanor a Benicolet, poble on governa Compromís amb l’alcaldessa Llúcia Gregori.