El proper diumenge 19 de febrer, continuant amb el cicle d’activitats culturals encetat amb la ruta històrica sobre l’Ontinyent de Jaume I, des del col·lectiu comarcal de Joves PV – Compromís Vall d’Albaida s’ha organitzat una visita guiada al Palau de Benissuera.

La jornada començarà amb un esmorzar de germanor a les 9 del matí, siguent el punt la plaça Major del municipi, just davant del palau. Seguidament tindrà lloc la visita guiada per l’històric Palau dels Bellvís de Benissuera per part del professor Josep Segarra.

La portaveu de JovesPV-Compromís Vall d’Albaida, Maria Mora, ha manifestat que “aquesta visita al Palau de Benissura servirà per donar a conèixer a tota la gent que vinga el valuós patrimoni històric d’aquest municipi de la nostra comarca”. Mora recordava que “el nou govern valencià està actuant per revertir el procés de degradació del palau declarat Bé d’Interés Cultural, amb categoria de monument en 2003, amb obres de reparació de la façana i consolidació estructural que seran finançades per la Conselleria de Cultura que encapçala el valencianista Vicent Marzà”.

Recordem que aquest palau fortificat del segle XVI amb elements com la torre que data del segle XIII va ser cedit a l’ajuntament del municipi per part de Solvia el passat mes de març després que nombrosos col·lectius reivindicaren la necessitat d’actuar de manera urgent per protegir aquest monument de la Vall d’Albaida.

Des de l’organització juvenil valencianista volen “animar a tota la ciutadania a participar d’aquesta visita cultural amb la que podran conèixer de primera mà un poc més de la nostra història.”